euglena Project

48

in cosmetics
Sustainability
pursue.

Birth of a bio-natural skincare brand

2023.01 –

Ongoing

Maximum pursuit of the power of microalgae Euglena
Birth of NEcCO, a new cosmetics brand

A new brand of cosmetics was released in a memorable year, exactly 10 years after Euglena launched its first cosmetics.

バイオナチュラル・スキンケアブランドと銘打たれた「NEcCO(ネッコ)」は、肌の土台※1、「根っこから美しいひと。」になるためのブランドだ。本来そなわっている肌の潜在覚醒力※2をユーグレナ成分でサポートし、すこやかな肌を叶えるために生まれたという。

NEcCO brand manager Kimura (left) and development manager Matsuno (right)

To date, Euglena has launched a variety of distinctive cosmetic brands such as the aging skin care series “BCAD”, the all-in-one skin care “one”, the new generation aging care “conc”, and the organic care product “lavita ORGANICS”. It's here. How is the "NEcCO" released this time different from these?

「肌の潜在覚醒力※2を支えるキーとなるのは、4種のユーグレナ成分※3と、発酵美肌成分※4の独自配合です。これらのうち、ユーグレナ発酵オイル(エモリエント成分)※5とミドリ麹エキス(保湿成分)※6の2種は、新たに研究開発された新成分で、『NEcCO』が初配合になります」

So explains brand manager Naomi Kimura. Kimura, who joined Euglena from a major cosmetics manufacturer with the desire to deliver cosmetics that lead to physical and mental health to many customers through skin health, named "NEcCO" as "essential skin care." I want people who want it to use it."

“Many people who have experienced various cosmetics and beauty care want to have skin that is less likely to cause problems from the root, that is, the “root”, and less likely to show signs of aging. I would like people who want such essential aging care to use "NEcCO", which focuses on the results of research on Euglena 's immunity.
And we want you to use it until the very last drop, so we designed the bottle so that it can be turned upside down.”

「NEcCO」はユーグレナ・フィロソフィーである「Sustainability First(サステナビリティ・ファースト)」をまさに体現したブランドだ。からだのいちばん大きな臓器である肌のすこやかさと、私たちが生きるこの地球のよりよい環境が無理なくずっと続いていくように。という想いから、中身からパッケージの設計までのすべてに非常にこだわりが詰まっている。

「開発当初は、詰め替えのパッケージを想定していました。しかし、お客さまの声を調査し続ける中で、詰め替える際に中身をこぼしてしまうのが非常にストレスであることや、中身の残留物が衛生的に気になることなど、さまざまなネガティブなご意見があることを無視することはできないと判断しました。そのため、詰め替えではない方法でサステナビリティを実現しようと、開発メンバーが知恵を絞りました。その結果、化粧品の中身1滴1滴を高濃度にし、容器そのもののサイズを小さく、薄くするという方法に行きつきました。また、容器には植物由来のバイオマスプラスチックを配合しています。これによって容器に使用するプラスチック量を限界まで減らしながら、お客さまの使いやすさも担保することができました」

As a result of seeking sustainability, "NEcCO" has become a compact size that fits comfortably in the palm of your hand. Although it is simple, it has an appearance that makes you fall in love with it every time you use it.

※1 角層のこと

※2 本来そなわっている肌のすこやかさをたもつ力のこと

※3 保湿成分:ユーグレナエキス・加水分解ユーグレナエキス・加水分解(アスペルギルス/ユーグレナ)/コメ発酵物、エモリエント成分:ユーグレナ/オレイン酸発酵物

※4 保湿成分:パントエア/コメヌカ発酵エキス液

※5 エモリエント成分:ユーグレナ/オレイン酸発酵物

※6 加水分解(アスペルギルス/ユーグレナ)/コメ発酵物

A chance encounter
Ideas born from research presentations on Euglena

「NEcCO」が誕生するきっかけとなったのは、2019年にさかのぼる。登場するのは、「NEcCO」の生みの親とも呼べる開発メンバーの1人、松野圭吾である。

松野はその日、ユーグレナ社CTOの鈴木健吾が学生向けに研究発表している場を通りがかったのだという。
「そのときはまだ『NEcCO』の商品コンセプトはオールインワンクリームであったり、高保湿のスキンケアがベースの企画が検討されていましたが、イノベーティブな価値を出せていないと感じて、本当にこの企画でいいのだろうかと悩んでいました。そんなときに、鈴木さんが微細藻類ユーグレナの特有成分パラミロンの創傷治癒効果についての研究発表をしていて、『これだ!』と閃きました」

松野は新たな企画を提案し“効くナチュラル”というコンセプトで開発する話がどんどん進んでいったという。
「偶然だったのですが、出会うべくして出会ったのだと思います。その場しのぎではなく、根本からケアできるような商品ができると確信し、とてもわくわくしたのを覚えています」

However, there was a long way to go from there until "NEcCO" came out to the world.

Embodying Sustainability First
to brand
to review everything

Just as the development of "NEcCO" was underway, Our CI was revamped, and the new Euglena Philosophy was "Sustainability First."
Matsuno felt that in order for NEcCO to become the core brand Our, it needed to be the brand that best embodied Sustainability First, so he reexamined the ingredients and container packaging materials from scratch.

「改めてSustainability Firstを踏まえて考えたとき、容器もゼロベースで考え直そうと思いました。特にプラスチックの使用量を減らすためにはどうすればいいかという点で、かなり練り直しました。その結果、①パッケージのサイズダウンと軽量化、②CO2排出に配慮した植物由来の『バイオマスプラスチック』を最大30%配合※7、③化粧箱に古紙パルプを100%使用、④印刷は環境負荷低減に寄与する植物油インキの使用、⑤トライアルセットのスライダーポーチに、リサイクルナイロンとバイオマスインキを使用、⑥ブースターセラムの透明ボトルは廃棄プラスチックを再生したリサイクルプラスチックを配合するなど、とことんサステナブルな容器にしました。
中身も最新の処方を採用しましたし、サステナビリティを追及した容器の採用はチャレンジでしたが、全ての商品で今できる最善を尽くしました。」

木村は「『NEcCO』のサステナビリティを最も端的に表現しているのは、ブランド名だ」と語る。
「『NEcCO』は根本、すなわち『根っこ』のことですが、肌のエイジングサイン※8や心の免疫力※9の低下によって、肌と心のすこやかさが続きにくい状況になったとしても、『根っこ』にアプローチすることで、すこやかさと美しさが無理なく持続するように支えます。という宣言が込められたブランド名だからです。そのため、ユーグレナの力で肌の潜在覚醒力※8を支えるだけでなく、同時に心の免疫力※9を支えることができる芳香療法の考えに着目した香りも開発しました。」

芳香療法の考え方に着目した香りとは、つまり植物から抽出される天然精油の香りを利用して、心のすこやかさを保つケアを採用することで、肌をケアしながら心もケアしようという試みだ。

木村によると、「『NEcCO』の香りのこだわりはすごい」という。
「オレンジ、ベルガモット、ゼラニウムなど、9種の天然精油をブレンドし、心が『解放・覚醒・調整・循環』のステップ※10で変化するように設計しています。思考や感情をポジティブなコンディションへ整え、香りを感じやすいように深呼吸することでストレスや不調もすっきりクリア※11にします。ポジティブなコンディションがつながることが、肌はもちろん、睡眠などの生活のすこやかさにも影響を与えると考えています。だからこそ、ブレンドのバランスは0.02mlという細かい単位で何度も調整しながら設計しました。」

※7 容器の中栓・キャップを除く

※8 年齢を重ねた肌のキメの乱れや乾燥トラブルなど

※9 ストレスに負けない気持ちの在り方のこと

※10 香りのイメージ

※11 深呼吸による気分転換のこと

「NEcCO」に込めた思いは
決してぶらさない
肌のすこやかさと、よりよい環境が
無理なくずっと続いていくように。

"NEcCO" finally started after many years.
Kimura believes that this brand will be a long-selling brand with a long lifespan, as it is a solid brand that has accumulated detailed designs based on the results of research. On the other hand, in order to do so, he says that there is something that must never be done.

「『NEcCO』はユーグレナ社の最新の研究成果を体現したバイオナチュラル・スキンケアブランドなので、『NEcCO』の進化は研究の進化と両輪の関係にあり、研究で発見された新たな価値や知見を搭載して、エビデンスを示しながらブランドが進化していくことが重要だと考えています。マーケティング視点で美容トレンドを取り入れることも重要ではありますが、それだけになってしまったら、提供価値もブランドもぶれてしまい、『NEcCO』ではなくなってしまうためです。
特にヘルスケアの研究は、健康寿命の延伸に貢献するというミッションを掲げています。それは、健康課題が起こらないように未然に防ぐことが本質的な策であるという考え方で、『NEcCO』のコンセプトや役割と完全に合致しています。さらに、ユーグレナ社のバイオテクノロジーを活用して開発した化粧品原料に、肌の健康寿命の延伸につながるエビデンスや可能性が示唆されたならば、ユーグレナ素材にこだわることなく、あくまでもミッションファーストで『NEcCO』に搭載していきたいとも考えています。
今後も、最新の研究成果を搭載し、今できる最善を尽くすことで、人と環境の健康に対するサステナブルな想いの実現に取り組んでいきたいと思っていますし、お客さまが『NEcCO』を選ぶことが、サスナビリティを社会実装する方法の1つになることを目指しています」

The story of "NEcCO" has just begun.
I would like to pay attention to how this skin care brand, where you can experience the cutting-edge research results Our, will evolve in the future.

Posted in May 2023

Euglena Data

~Bio-Natural Skin Care Brand “NEcCO”~

Click here for details

Character

Sustainable Brand Strategy Office
senior brand manager
Naomi Kimura

Joined as a mid-career partner in July 2021.
“Choosing Our brands and products means making sustainable choices.
Sustainability will be socially implemented naturally without difficulty and without burden. Through our brands and products, we will accumulate the best we can do now and work toward the realization of a sustainable future. ”

Product Development Department Product Development Section
Cosmetics development team
Keigo Matsuno

2018年1月に中途仲間として入社。
「ユーグレナという素材の力を最大限に引き出し、人々の健康と美を支える価値ある食品・化粧品を今後も企画開発し続けて参ります。」

euglena Projects

vol.00

Bangladeshi children
Find the material to save.

vol.01

Euglena that no one has achieved
Establish outdoor mass culture technology.

vol.02

Euglena
Grow it into a 30 billion yen market.

vol.03

Bangladesh
Lunch for all elementary schools.

vol.04

With CO2 emitted from the chimney
Cultivate Euglena.

vol.05

Euglena cosmetics business
Get up.

vol.06

Japan's first bio-jet fuel
Build a manufacturing plant.

vol.07

The name of "Euglena"
Use it as a weapon.

vol.08

Bringing Euglena to China
Spread it.

vol.09

Acquire super-Euglena.

vol.10

Solve the poverty issue in Bangladesh with the Mung Bean Project.

vol.11

Euglena with Takeda
Develop new products.

vol.12

Utilizing sewage from sewage treatment plants,
Cultivate Euglena.

vol.13

Create a set of guiding principles for euglena’s employees.

vol.14

Japan's unique technology
Cultivate Euglena.

vol.15

Aim to create an office that promotes a pleasant working environment for our employees.

vol.16

Establish the Yugurin Nursery School next to our office.

vol.17

Euglena in Ishigaki Island
Contribute to regional revitalization.

vol.18

Raise awareness of Euglena
Jointly develop new products

vol.19

Euglena cafe
Open a store on Ishigaki Island.

vol.20

Using Euglena as fodder
Raise Hinai chicken.

vol.21

Euglena-containing diesel fuel
Collaborate with Isuzu Motors to put it into practical use.

vol.22

using Euglena
Produce biofuel.

vol.23

研究系ベンチャーを
ヒト、モノ、カネで支える
新しいファンドを確立せよ。

© 2018 MELTIN MMI

vol.24

The world's first Euglena and chlorella
Get ASC-MSC algae certification.

vol.25

Build synergy with group companies.

vol.26

With new friends
Make people healthy at the genetic level.

vol.27

Jiyugaoka and
Popularize Euglena.

vol.28

Euglena supplement
Start up a processing plant.

vol.29

Contribute to community revitalization on Ishigaki Island through the power of science.

vol.30

new Euglena
Develop core cosmetics.

vol.31

Contribute toward solving food shortages among Rohingya refugees.

vol.32

Beauty ingredients derived from Euglena
Unravel your research.

vol.33

Supporting students in taking on challenges!
Start all-year-round recruitment.

vol.34

Euglena and Chlorella
Get halal certification.

vol.35

Euglena that extends healthy life expectancy
Discover possibilities.

vol.36

Taketomi Island prawn farming business
Develop.

vol.37

Drive your car on Euglena biodiesel fuel at the G20 Karuizawa.

vol.38

Plan a mascot character to communicate the appeal of Euglena from Ishigaki Island.

vol.39

Recruit and select CFOs (Chief Financial Officers).

vol.40

Domestic Kalahari watermelon
Cultivate.

vol.41

Japan's first "virtual only
Hold a general meeting of shareholders.

vol.42

next-generation biodiesel fuel
popularize it

vol.43

Corporate
Renew your identity.

vol.44

Born in Ishigaki Island
Euglena permeate.

vol.45

derived from Euglena
Accelerate fertilizer research.

vol.46

Japan's skies with biofuel
keep it clean.

vol.47

improve the office environment
Make your teammates more productive.

vol.48

in cosmetics
Pursue sustainability

vol.49

Next new material "Midori Koji"
Spread your value to the world.

vol.50

ユーグレナの
ESG経営を加速させよ

vol.51

未来世代アドバイザリーボードを
設置せよ。